Naderende vertrek - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jasper Kreuger - WaarBenJij.nu Naderende vertrek - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jasper Kreuger - WaarBenJij.nu

Naderende vertrek

Door: Jasper Kreuger

Blijf op de hoogte en volg Jasper

31 Augustus 2016 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Komende zaterdag (3 september) vertrek ik naar Ottawa in Canada om daar één semester te studeren aan de Carleton University. In tegenstelling tot de semesters in Groningen, duren deze in Canada korter. Dat betekent gelukkig dat ik voor Kerst alweer terug ben in Nederland. Sterker nog: de dag voor Kerst land ik weer op Schiphol Airport.

Dat is ook waar ik zaterdag vandaan vertrek. Om 9:45 uur vlieg ik met KL691 van Amsterdam naar Toronto. Naar verwachting land ik daar om 11:40 uur, lokale tijd, 6 uur vroeger dan in Nederland. Een korte overstap in Toronto, want om 13:00 uur, wederom lokale tijd, vlieg ik verder naar Ottawa, ditmaal met KL9588. Na ruim een uur vliegen ben ik dan in Ottawa. Deze reis maak ik overigens niet alleen: vanuit de RUG gaan er nog drie andere studenten naar Carleton University. Bernadette, Ismay en Lyckle zijn mijn reisgenoten! Een half jaar geleden kenden we elkaar nog niet, maar de afgelopen maanden hebben we veel met elkaar gesproken en overlegd in onze app-groep, dus we hebben elkaar al enigszins leren kennen.

Op het vliegveld van Ottawa worden wij als het goed is opgewacht door afgevaardigden van Carleton om ons op te vangen, welkom te heten en naar de campus te vervoeren. Op deze campus huur ik een kamer van een vierpersoons suite in Leeds House (https://housing.carleton.ca/buildings/leeds/). Ik zit in dezelfde suite als Lyckle. Bernadette en Ismay delen ook een suite in hetzelfde gebouw, ik geloof twee verdiepingen boven ons. We hebben inmiddels namen kunnen vinden van onze overige twee suitegenoten, maar hier nog geen contact mee gehad. Geprobeerd te vinden op Facebook, maar zonder succes, dus we wachten af!

De afgelopen maanden zaten vol met inschrijvingen regelen, hier en daar handtekeningen scoren, formulieren inscannen en opsturen, vakken laten goedkeuren, vliegtickets boeken en nog meer geregel. Qua voorbereidingen rest mij nu alleen nog het pakken van mijn spullen. Ik mag 23 kg ruimbagage plus een kleine koffer en rugzak als handbagage vullen. Dit zal ik de komende dagen gaan klaarzetten. Daarnaast probeer ik nog veel met Eline te zijn en te genieten in (en van) Nederland, want ben al behoorlijk gespannen voor het naderende vertrek en afscheid. Als er nog tips zijn voor dingen die niet mogen ontbreken in mijn koffer, dan hoor ik het graag ;-)

Op deze blog zal ik proberen geregeld ervaringen te delen gedurende mijn semester in Ottawa, dus verwacht binnenkort een tweede verhaal met alles over het move-in weekend en de daaropvolgende introductie(s)! Ik geloof dat er een mogelijkheid is om je e-mailadres hier ergens achter te laten, zodat je een mailtje krijgt wanneer (als?) ik een nieuw verhaal heb geplaatst. Als je dat niet kan vinden, geef mij je e-mailadres dan even door (mijn e-mail: kreugerjasper@gmail.com), dan plaats ik je op de lijst. Ik zal deze site ook koppelen aan m'n socials, zodat de updates ook daar verschijnen.

Tot slot wil ik nog even mijn postadres in Canada met jullie delen, gewoon zomaar natuurlijk... :-)

Jasper Kreuger
Box 1691, Carleton University Residence
1233 Colonel By Drive
Ottawa Ontario K1S 5B7
Canada

Fijne herfst in Nederland, ik ga de kou van Canada tegemoet!
Tot in december,
Jasper

  • 31 Augustus 2016 - 14:39

    Sigrid:

    Heyyyyy Jasper,

    Leo en ik wensen je ontzettend veel succes en plezier in Canada!
    Vergeet niet om heel veel te
    genieten van dit avontuur

  • 31 Augustus 2016 - 20:00

    Jolanda Storm :

    Hey wat leuk dit verslag ..
    En ik wens nu nogmaals een fijne tijd .
    Gr jolanda

  • 01 September 2016 - 15:47

    Christian:

    Ik ga jouw blog zeker volgen! Veel plezier en tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Van september t/m december 2016 studeer ik één semester aan de Carleton University in Ottawa, Canada als onderdeel van mijn bachelor Economics and Business Economics aan de Rijksuniversiteit in Groningen.

Actief sinds 01 Aug. 2016
Verslag gelezen: 933
Totaal aantal bezoekers 15292

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 24 December 2016

Carleton University

Landen bezocht: