Montréal, Senators en de uitslag van de competitie - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jasper Kreuger - WaarBenJij.nu Montréal, Senators en de uitslag van de competitie - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jasper Kreuger - WaarBenJij.nu

Montréal, Senators en de uitslag van de competitie

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

04 December 2016 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Mijn vorige blog schreef ik de dag voordat ik naar Montréal vertrok, daar zal deze blog dus over beginnen. Samen met Eduardo, Pieter en Tyko ging ik op donderdagochtend (17 november) met een Greyhound naar Montréal, een busrit van ruim twee uur. Viel heel erg mee dus. We sliepen twee nachten in hostel Bishop op een perfecte locatie in de stad (1). Tijdens de wandeling naar het hostel konden we al veel zien lopend over de drukste (winkel)straat die langs het oude en nieuwe deel van Montréal loopt. Na het achterlaten van onze bagage in het hostel hebben we eerst Mont Royal beklommen, de heuvel aan de rand van de stad waar de stad de naam aan heeft te danken. Een klim via steile weggetjes, aangelegde trappen (2) en bospaden bracht ons bij een uitzichtpunt over de hele stad (3). Aan een andere rand van de berg was een ander uitzichtpunt vanaf waar we in noordelijke richting het Olympisch Stadion konden zien liggen (4). Zo hadden we alvast een idee waar we de komende dagen rond zouden lopen.

Namelijk in het moderne deel met veel bankkantoren en handelsgebouwen, in het oudere deel met veel imposante gebouwen en aan de rand van de stad langs het water en de haven. Wat opviel is dat heel Montréal onder constructie is. Vrijwel ieder gebouw dat er ook maar enigszins bijzonder uitziet, is minstens voor een deel in verbouwing. Een aantal indrukken van het weekend op foto’s (5, 6, 7, 8). Verspreid door Montréal waren dit weekend al veel kerstversieringen aangebracht en op zaterdagochtend was er zelfs een kerstoptocht door de grote winkelstraat (9). Verder hebben we op zaterdag de Notre-Dame van Montréal bezocht (10, 11) en zijn we daarna met de metro naar het Olympisch terrein gereisd. Hier hebben we rondgelopen op het complex (12) en hebben we de Biodome bezocht, een indoor dierentuin, die op hetzelfde terrein is gebouwd (13). Op zaterdagavond zijn we weer met een Greyhound terug gereisd naar Ottawa na drie dagen veel te hebben gelopen en gezien van Montréal. Leuk om deze stad te hebben bezocht en het was erg gezellig (14).

Terug in Ottawa, dus weer tijd voor serieuze zaken. Maar niet voordat we op zondag een dodgeball toernooi hebben gespeeld voor de internationale studenten natuurlijk. Na al het voetballen was het leuk om weer een keer te moeten gooien om te winnen. Hiernaast begon het op die zondag flink te sneeuwen in Ottawa. Maar na twee of drie dagen sneeuw hield het weer op en omdat de temperatuur ook nog boven het vriespunt bleef hangen, was de sneeuw ruim een week later weer verdwenen. Sindsdien heeft het niet meer gesneeuwd en dus ligt er nu ook niks, maar volgens de voorspellingen gaat het morgen weer de hele dag sneeuwen. Komende week zakken de temperaturen ook verder, ’s nachts gaat het behoorlijk vriezen en de gemiddelde temperatuur overdag zakt ook steeds verder. De eerste dagen nog rond het vriespunt en aan het einde van de week rond de -6 overdag.

Over kou gesproken: vorige week donderdag ben ik, met een heleboel andere (exchange) studenten, naar een ijshockey wedstrijd geweest van de Ottawa Senators. Zij ontvingen in het Canadian Tire Centre (ongeveer een uurtje met het ov vanaf de campus) de Boston Bruins. Stadion biedt plek aan ongeveer 20.000 man, was erg gaaf om daar een wedstrijd te zien (15)! Uiteraard gewonnen: 3-1 (16).

Ondertussen is onze voetbalcompetitie hier afgelopen. Vorige week woensdag dachten we onze laatste wedstrijd te hebben gespeeld, tot we hoorden dat we in de kwartfinales stonden! Dit kwam niet door onze goede prestaties op het veld, maar omdat er maar acht teams in de poule zaten… Dus als achtste in de poule moesten we het afgelopen woensdag (opnieuw) opnemen tegen de koploper: alsof één keer van hen verliezen niet genoeg was. Kortom: alles verloren tijdens de competitie en direct uitgeschakeld tijdens de playoffs. Ondanks dat, was het heel leuk om hier in een competitie mee te spelen. Bovendien was het een erg gezellig team (17, 18)! Voor de vorm ook nog even de stand op foto (19)…

Tot zover deze update. Over precies drie weken is het eerste kerstdag en ben ik weer in Nederland. Afgelopen vrijdag heb ik een van mijn vakken al afgesloten met een presentatie en komende week heb ik mijn laatste colleges. Nog een paar opdrachten inleveren en dan resten alleen nog vier finals, waarvan komende zondag al de eerste. Na 11 heb ik op 13, 16 en 22 december tentamens. Mijn cijfers tot nu toe zijn goed, dus maak me geen zorgen over de tentamens, maar leuk is anders natuurlijk. Een dag na mijn laatste final vlieg ik weer naar Nederland! Hoe leuk het hier ook nog is, ik kan ook al wel uitkijken naar de thuiskomst.

Maar voor het zover is, is er vast nog wel tijd voor een nieuwe blog…

Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Van september t/m december 2016 studeer ik één semester aan de Carleton University in Ottawa, Canada als onderdeel van mijn bachelor Economics and Business Economics aan de Rijksuniversiteit in Groningen.

Actief sinds 01 Aug. 2016
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 15282

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 24 December 2016

Carleton University

Landen bezocht: