Met Eline in Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jasper Kreuger - WaarBenJij.nu Met Eline in Canada - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jasper Kreuger - WaarBenJij.nu

Met Eline in Canada

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Oktober 2016 | Canada, Ottawa

Beste allemaal,

Wederom een lange tijd geleden sinds ik iets heb geschreven. Het is nu vrijdagavond in de reading week, de herfstvakantie, en afgelopen woensdag is Eline weer naar Nederland teruggevlogen. Het was ontzettend leuk met haar hier! Zo leuk, dat ik het de afgelopen dagen soms weer lastig had om hier alleen te zijn. Mijn drie suitegenoten waren ook weg waardoor het extra stil was hier, wat niet hielp. Vandaag zijn twee van hen weer teruggekomen, dus het is alweer een stuk gezelliger. Hoe dan ook, de twee weken met Eline in Canada waren alles meer dan waard!

Voordat Eline hier arriveerde, was het in Canada Thanksgiving, waar ik jullie nog een verhaal over heb beloofd. Ik had mij aangemeld om bij een Canadese familie Thanksgiving te vieren, er waren echter te weinig plekken (33, en ik was 40e op de lijst), helaas. Met een groep andere internationale studenten hebben we er toch een leuk Thanksgiving weekend van gemaakt: op zaterdagavond hebben we met een groep van 15 studenten op onze suite gegeten, iedereen nam wat mee (1). Na het diner hebben we de rest van de avond in de TV lounge Weerwolven gespeeld.

De woensdag daarop ben ik ’s middags naar het vliegveld gegaan om Eline op te halen. Het was super fijn om haar eindelijk weer te kunnen zien en vasthouden, zo lief dat ze me helemaal hier is komen opzoeken! Het is leuk dat ze heeft kunnen zien waar ik deze maanden woon, studeer, eet, etc. De eerste tijd heb ik haar dan ook vooral de directe omgeving laten zien, waaronder uiteraard de campus. Op zaterdag zijn we samen met een georganiseerde trip meegegaan naar Gatineau Park in Quebec (2). Een stuk door een mooi park gewandeld met mooi weer, hier heeft Eline ook veel van de mensen die ik hier heb ontmoet kunnen leren kennen.

Ondertussen moest ik tijdens de eerste week dat ze hier was ook wat studeren, op dinsdag had ik namelijk twee midterms. Het voorbereiden daarvoor ging wat moeizaam, maar gelukkig kon Eline me motiveren om wat te studeren. Bovendien had ze zelf ook wat leeswerk meegenomen voor haar scriptie, dus konden we samen studeren. En met resultaat: een 82% is al binnen op een van de twee tentamens!

Nadat die twee tentamens eindelijk achter de rug waren, hadden we meer tijd om samen wat leuke dingen te doen in de omgeving. Ook had ik woensdagavond weer een voetbalwedstrijd waar ze naartoe mee ging: helaas 3-0 verloren, we hebben nu 3 gespeeld, 3 verloren… Het weekend erop vond er wederom een georganiseerde trip plaats. Dit keer een weekendtrip naar Niagara Falls, waar we samen bij mee zijn gegaan. Een erg toeristische plaats, maar het was tof om de watervallen eens gezien te hebben. Drie keer per week is er een vuurwerkshow bij de brug die Canada met Amerika verbindt. Op vrijdagavond na aankomst hebben we de verlichte watervallen en deze vuurwerkshow bekeken (3). Op zaterdag hebben we een boottour langs de watervallen gedaan, inclusief rode poncho’s (4). Dit was het meest indrukwekkend, omdat je dan pas echt ziet hoe hoog en groot de watervallen zijn. Daarnaast hebben we op zaterdag rondgelopen in de plaats zelf, die net een groot attractiepark lijkt: (spiegel)doolhoven, meerdere spookhuizen, een reuzenrad, speelhallen en meer (5). Op zondag zijn we omhoog gegaan in de Skylon Tower, die een mooi uitzicht biedt over de watervallen en de rivier voor de watervallen. Op foto (6) zie je rechts de Canadese waterval en links de Amerikaanse watervallen. Het eilandje ertussenin en het land links op de foto behoren tot Amerika, de boot voer zaterdag zowel door Canada als Amerika. Kan ik Amerika dus ook afvinken ;-) Voor vertrek terug naar Ottawa hebben Eline en ik ons nog even tussen de toeristen gemengd voor wat foto’s van dichtbij (7, 8).

Na dit weekend begon voor mij dus de reading week, wat betekent geen college’s dus nog genoeg tijd om met Eline Ottawa zelf in te gaan. Na twee weken hier heeft ze hopelijk een goed beeld gekregen van de campus, de stad en een paar plekken in de omgeving. Ik vond het heerlijk om het leven hier twee weken met haar te delen. Lastig was natuurlijk het afscheid afgelopen woensdag, maar ik ben erg blij dat Eline hier is geweest (9)! En over minder dan twee maanden ben ik alweer terug in Nederland!

Tot slot: het heeft gisteren (27 oktober) de hele avond gesneeuwd (10). Nu al sneeuw! Vanochtend lag er nog een laagje op het gras, maar dit verdween al snel weer (11). Winter is coming…

Fijn weekend!
Jasper

  • 29 Oktober 2016 - 09:01

    Jacinta:

    Indrukwekkende foto's, rood staat jullie best goed ;-)
    Geniet nog maar lekker daar,
    hierna kan je weer járenlang in NL zijn.

    (Hopelijk bracht Eline een paar kilo kruidnootjes mee...)

  • 29 Oktober 2016 - 10:38

    Mirjam:

    Hey Jasper,

    Leuk om te lezen! Veel plezier en succes nog in Canada!!

    Groetjes,
    Jullie mentor uit jaar 1

  • 29 Oktober 2016 - 11:15

    Eddy:

    Hey Jasper, prachtig verslag en geweldig mooie foto's.
    Nog heel veel plezier en succes de komende 2 maanden!
    Groeten uit een, (nog) sneeuwvrij maar met herfstkleuren
    versierde tuin. Eddy

  • 29 Oktober 2016 - 13:19

    Eline :

    Het waren twee heel fijne weken! Ik ben erg blij dat ik het heb gedaan en heb nu zeker een goed beeld gekregen van hoe je daar zit! Het afscheid was inderdaad weer wat moeilijk, maar dat was het helemaal waard. Over twee maandjes mag je weer lekker thuiskomen, maar eerst daar nog even lekker genieten van alles daar! Maar ik heb gezien dat dat wel goed zit.

    Liefss,
    Eline

    Ps. Zeker heb ik allerlei lekker snoepgoed uit Nederland meegenomen, Jacinta :) Maar die credits gaan uit naar Marja! Ik heb alleen voor het vervoer ervan gezorgd.

  • 30 Oktober 2016 - 08:41

    Jacinta:

    Goed snoepgoedteamwork!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Van september t/m december 2016 studeer ik één semester aan de Carleton University in Ottawa, Canada als onderdeel van mijn bachelor Economics and Business Economics aan de Rijksuniversiteit in Groningen.

Actief sinds 01 Aug. 2016
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 15277

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 24 December 2016

Carleton University

Landen bezocht: